جستجو

برقراري ارتباط نرم افزاري شهرداري و دفتر نمايندگي ابركوه

  • صفحه اصلی
  • برقراري ارتباط نرم افزاري شهرداري و دفتر نمايندگي ابركوه
دفتر ابرکوه

دفتر نمایندگی سازمان در شهرستان ابرکوه، برای اولین بار در استان یزد و جهت رفاه حال شهروندان، از نرم‌افزاری به منظور تسریع و تسهیل روند اخذ پروانه ساختمان رونمایی کرد.
به گزارش روابط عمومي سازمان-دفتر نمايندگي ابركوه، در جلسه اي كه در محل اين دفتر و با حضور «عباس مهري» معاون هماهنگي امور عمراني فرمانداري، «حسين حاتمي» شهردار ابركوه، «جواد همتي» سرپرست شهرداري مهردشت و جمعي از مهندسين شهرستان برگزار شد، از سامانه ارتباطي با شهرداري رونمايي شد.
 «رضا شریف» مدیر اين دفتر نمایندگی در رابطه با رونمایی از این نرم‌افزار اظهار کرد: با توجه به زمان‌بر بودن و پیچیدگی‌ مراحل اداری اخذ پروانه ساختمان، پیشنهاد تسهیل و روان‌سازی مسیر صدور پروانه ساختمانی در قالب راه‌اندازی سیستم الکترونیکی و استفاده از نرم‌افزار، ازسوي اين دفتردر جلسه شورای مسکن شهرستان مطرح و پس از تأیید جهت تصويب و طراحي به سازمان استان ارجاع شد.
وی افزود: خوشبختانه پیشنهاد استفاده از سامانه «میروفایلر» با استقبال خوبی از طرف سازمان روبرو شد و بدین منظور نرم‌افزار مذكور برای توسعه و ایجاد دسترسی‌های لازم، توسط بخش انفورماتیک سازمان، طراحی و تکمیل شد.
شریف تصریح کرد: نرم‌افزار فوق در حال حاضر فقط در شهرستان ابرکوه به صورت پایلوت مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد که قطعاً بازتاب‌ و نتایج مثبت فراوانی خواهد داشت که مهم‌ترین آن کاهش حضور فیزیکی در شرایط فعلی شیوع کرونا، رضایت مردم به علت حذف روند بروکراسی اداری و مسیر سخت و فرسایشي اخذ پروانه و صرفه‌جویی در هزینه و زمان است.
وی ادامه داد: همچنان که هر فردی در انتخاب و خرید کوچک‌ترین کالای مورد نیاز استاندارد، کنترل کیفیت و تأیید مراجع ذیصلاح را مورد توجه قرار می‌دهد، در مورد ساختمان به ‌عنوان یک کالای ملی و گران‌قیمت نیز ضرورت دارد در مراحل ساخت، تمام استانداردهای لازم و ضوابط فنی به لحاظ کیفیت و استحکام، ایمنی، تأمین آسایش و مقرون ‌به صرفه بودن، رعایت شود.
شریف یادآور شد: بدین منظور نظام‌ مهندسی ابرکوه در راستای رسالت خود و به‌ عنوان مرجع کنترل و نظارت بر کیفیت ساخت، بنای کار خود را بر قانون‌مند شدن ساخت ‌و سازها قرار داد که بهره‌ برداران از محاسن و مزایای این قانونمندی بهره‌برداری کنند.
مدیر نمایندگی نظام‌ مهندسی ابرکوه ادامه داد: اکثر زمین‌های مسکونی در ابرکوه به صورت اصولی و قانونی تفکیک نشده و امکان صدور سند برای آن‌ها وجود نداشت و در نتیجه مهندسان نیز نمی‌توانستند به صورت قانونی بر روند ساخت‌ و ساز نظارت داشته باشند که منجر به تخلف ‌سازی می‌شد.
وی ابراز کرد: با قانونمند شدن بخشی از ساخت‌ و سازها و انجام درست و اصولی هر یک از حلقه‌های ساخت، شامل استفاده از مجری ذیصلاح، نظارت دقیق و به ‌موقع و استفاده از مصالح استاندارد، شاهد ارتقای کیفیت ساختمان‌، افزایش عمر مفید و آسایش و امنیت بهره برداران خواهیم بود.
شريف در پایان اضافه کرد: در راستای رفع این چالش، پیشنهاد «طرح ضوابطی» از سوی دفتر نمايندگي نظام‌ مهندسی برای اولین بار در شورای مسکن شهرستان مطرح شد که نه‌ تنها در ابرکوه، بلکه در استان نیز مورد توجه و استقبال قرار گرفت تا ضمن کاهش تخلف سازی ها، مردم بتوانند به ‌خوبی از خدمات نظام ‌مهندسی استفاده کنند